Fiskalizacija 2.0 – sve što mali poduzetnik treba znati

Od 1. siječnja 2026. u Hrvatskoj kreće novi sustav fiskalizacije, a neke promjene stupaju na snagu već od 01. rujna ove godine. Ove promjene utjecat će na gotovo sve male poduzetnike.

Ako želite saznati što to znači za vaše poslovanje kao malog poduzetnika, nastavite čitati jer ćemo vas sažeto i jednostavno informirati o promjenama važnima za vas.

Ako koristite Marketino – spavajte mirno!

Odmah na početku želimo reći – ako koristite Marketino aplikaciju, možete se opustiti. Iako su nadolazeće promjene vrlo zahtjevne i opsežne, Marketino tim marljivo radi kako bi ih podržao na način da to na vas utječe u najmanjoj mogućoj mjeri. Kad bude bilo vrijeme da vi nešto trebate poduzeti, bit ćete pravovremeno obaviješteni i upućeni.

Ključne novosti u odnosu na dosadašnji model fiskalizacije

Najvažnija promjena u fiskalizaciji računa prema krajnjim potrošačima je da od 01. siječnja 2026. računi s načinom plaćanja ‘transakcijski račun’ (tzv. virmanski računi) trebaju biti fiskalizirani, kao i računi naplaćeni PayPalom, Stripe, Revolutom i svim drugim sličnim načinima plaćanja. To znači da poduzetnici više neće moći izrađivati račune u Wordu ili Excelu, već će trebati koristiti odgovarajuće fiskalno rješenje.

Nadalje, već od 01.rujna 2025. ukida se ček kao način plaćanja te se ukida fiskalizacija pratećih dokumenata (ponuda). Osim navedenog, ukida se dostava podataka o poslovnim prostorima putem obrasca Prijave podataka u sustav fiskalizacije te će se podaci dostavljati isključivo putem ePorezne.

A od početka 2026. godine dolaze i sljedeće promjene:

  • ovjeravanje uvezane knjige računa provodit će se slanjem zahtjeva putem sustava ePorezna,
  • pojednostavit će se postupak prijave podataka o poslovnom prostoru koji se odnose na radno vrijeme i radne dane, što Marketino planira podržati putem aplikacije.

Dobra vijest je da će ove promjene od strane Marketino tima biti podržane na način da vas što manje ili nimalo opterećuju.

Što eRačuni i fiskalizacija 2.0 znače za male poduzetnike?

Prvo da razjasnimo pojmove eRačun i fiskalizacija 2.0.

eRačun je, pojednostavljeno rečeno, račun u elektroničkom obliku, izrađen u strukturiranom formatu koji se ne može mijenjati te koji se razmjenjuje putem posebnog sustava. Fiskalizacija eRačuna radi se na posve drugačiji način od fiskalizacije računa izdanog krajnjem potrošaču.

Fiskalizacija 2.0 predstavlja sveobuhvatnu modernizaciju sustava fiskalizacije u Hrvatskoj – od širenja obveze fiskalizacije na sve oblike plaćanja prema fizičkim osobama, preko uvođenja eRačuna u B2B poslovanju, do digitalne razmjene podataka, eIzvještavanja i ukidanja papirnatih obrazaca.

Od 01.siječnja 2026. godine svi poduzetnici su obvezni zaprimati eRačune te osigurati sigurnosnu pohranu (eArhivu) eRačuna u trajanju od najmanje 11 godina.

Poduzetnici u sustavu PDV-a također su od tada obvezni izdavati i fiskalizirati eRačune, dok će neobveznici PDV-a to postati obvezni od 01.01.2027. godine.

Računi prema državnim tijelima (npr. općinama, školama, vrtićima, ministarstvima) se već sada izdaju kao eRačuni te tu neće biti promjena.

Uvode se i mnoge druge obveze, a navest ćemo samo neke najvažnije.

  • Poduzetnik je dužan provoditi eIzvještavanje po propisanom postupku vezano uz sve naplaćene račune, sve račune za koje nije bilo moguće izdati eRačun i sve odbijene zaprimljene eRačune.
  • Potrebno je u poslovanju osigurati izuzetak da se račun poslovnom korisniku ipak može fiskalizirati na ‘stari’ način ako je plaćen gotovinom ili karticom.
  • Svaka stavka robe i usluge na eRačunu treba biti povezana s klasifikacijom proizvoda po djelatnostima koja ima više od 5.000 stavaka, što može biti vremenski vrlo zahtjevno.

Iz svega navedenog proizlazi da je odabir kvalitetnog informatičkog rješenja presudan za jednostavno i sigurno poslovanje, jer će dobro rješenje automatizirati najveći dio zakonskih zahtjeva. Marketino korisnici imat će potpunu podršku te će sve zakonske promjene biti pravovremeno podržane.

Važno o informacijskom posredniku

Da bi eRačuni uopće „putovali” od pošiljatelja do primatelja, potreban je informacijski posrednik. Ako koristite Marketino, ne morate brinuti – odabir informacijskog posrednika već je uključen u vaš paket i za vas je besplatan. Naš ugovorni partner je Hitra produkcija dokumenata d.o.o., kojeg ćete jednostavno odabrati u sustavu ePorezna kada za to dođe vrijeme, prema našim uputama.

Marketino – rješenje koje vas prati i u fiskalizaciji 2.0

Kako želimo ovaj članak držati kratkim, navest ćemo samo dio od onog što će vam Marketino omogućiti kako bi vam poslovanje bilo lakše, i to sve u predviđenim rokovima:

  • uvest će se automatsko prepoznavanje radi li se o krajnjem potrošaču, poslovnom subjektu ili tijelu državne uprave te će automatski provesti odgovarajuća fiskalizacija,
  • automatski će započeti fiskaliziranje transakcijskih i drugih računa,
  • osigurat će se pohrana (eArhiva) svih izlaznih i ulaznih eRačuna,
  • automatski će se objedinjavati svi potrebni podaci za eIzvještavanje i osigurati provedbu,
  • korištenjem naprednih algoritama i umjetne inteligencije povezat će se vaše stavke roba i usluga na eRačunu sa ispravnom šesteroznamenkastom klasifikacijskom brojčanom oznakom proizvoda po djelatnostima kako bi vam se uštedjelo vrijeme,
  • i uz sve to, korisnička podrška će vam i dalje biti na raspolaganju putem telefona i emaila, za sve situacije gdje trebate pomoć.

Nemojte da vam briga o fiskalizaciji 2.0 pokvari ljeto, mi brinemo o tome.
Ako niste Marketino korisnik, potražite odgovarajuće informatičko rješenje. Mi vjerujemo da je Marketino daleko najbolji izbor na tržištu, ali odluka je na vama :).

Marketino – prijatelj koji pomaže.


P.S. Više detalja možete pronaći u konačnom Zakonu o fiskalizaciji objavljenom u Narodnim novinama br. 89/2025.